Sunday, April 4, 2010

Sunrise Sunset-- 屋頂上的提琴手 ( The Fiddler on The Roof )

錯過了一場婚禮。4/4/2010朱家娶媳婦。Jean給我一封長長的E-mail ,讀了她詳詳細細的敘說,我彷彿親臨現場,主婚人朱爸爸的句句感人肺腑的叮嚀祝福,眼淚...擁抱~~~朱媽媽緊摟著兒子......Jean說她哭花了臉~~太感動了。我以為只有嫁女兒才有的眼淚,現在娶媳婦和嫁女兒都是一樣。我們這一代人,我環顧我四周,我所熟識的朋友們,平日對子女的養育栽培..敦敦教誨,在婚禮上看到挺拔出眾的兒子,或美麗出色的女兒....我知道這些爸爸,媽媽們都會哭得稀哩嘩啦的..快樂的眼淚,幸福的眼淚.......

我想起一首歌Sunrise Sunset,現在重聽這首老歌....想起40年前看的電影 The Fiddler on the Roof 屋上的提琴手,那時正在談戀愛,看了這電影是哭得雙眼通紅...為了有情人終成眷屬而哭..一點也沒有設身處地父母的心情感受... 但我依稀記得~~~當爸爸被兩個女兒 訴諸愛之名而動搖他的信念時,他回家反問他的太太說 "你愛我嗎"..."婚禮上我們是第一次見面 那時父母告訴我們 我們終究會愛上彼此 那現在呢 你愛我嗎".......太太首先一直逃避說 都結婚二十五年了 還談什麼愛不愛呢......我為你洗衣灑掃生養孩子 做了這麼多... 我想 我應該愛你吧.......然後爸爸才像個孩子般 終於平靜下來 微微恬靜的說了一句 "那我也愛你"

現在的新新人類,不會像十九世紀初的人嗇於表達愛意,也不會以一句" 我為你洗衣灑掃生養孩子"就是愛吧。 來吧!!親愛的老朋友

sunrise sunset 日出日落.pps
6958K View Download

請再聽一聽這首Sunrise Sunset~~~仔細看歌詞~~~可有Feeling???獻給家中有適婚子女的爸爸&媽媽~~~

Is this the little girl I carried?

Is this the little boy at play?

I dont remember growing older, when did they?

When did she get to be a beauty?

When did he grow to be so tall?

Wasnt it yesterday when they were small?

Sunrise, Sunset, Sunrise, Sunset,

Swiftly flow the days;

Seedlings turn over night to sunflowers,

Blossoming even as we gaze.

Sunrise, Sunset, Sunrise, Sunset,

Swiftly fly the years;

One season following another,

Laden with happiness and tears.

Whats words of wisdom can I give them,

How can I help to ease their way?

Now they must learn from one another day by day.

They look so natural together,

Just like two newly weds should be,

Is that all kind of peace and stood for me.



No comments:

Post a Comment